Kadar vaše podjetje vstopa na mednarodni trg, se je vedno pomembno seznaniti z običaji in družbenimi normami neznanega kraja oziroma trga. Razumevanje splošne kulture ter kulture v podjetniškem svetu je pomembno v novih okoljih oziroma trgih, saj se ti odnosi lahko kasneje razvijejo v poslovne poti oziroma partnerstva.
V kolikor se pripravljate na ustanovitev novega podjetja v Hong Kongu je pomembno poznati dejstva o delovni kulturi oziroma partnerstvu saj vam lahko pomaga pri zaposlovanju talentiranih ljudi oziroma iskanje poslovnih partnerjev za vaše novo podjetje na trgu.
Kakšno je značilno podjetniško okolje v Hong Kongu?
Pogosto imenovana poslovna etika oziroma poslovna kultura Hong Konga obsega skupna prepričanja, vrednote in vedenje zaposlenih kot tudi lastnikov in direktorjev v regiji. Opredelitev velja za različna poslovna okolja in se časoma razvija skozi interakcije na različnih ravneh – posamezniki, upravljalci, direktorji, oddelki, organizacije, regije ali celo na nacionalni ravni.
Razumevanje sestavnih delov delovne kulture je bistveno, glede na njihov pomemben vpliv na dinamične pristope. Spodaj so opisani pomembni vidiki poslovne kulture Hong Konga, kateri vam lahko pomagajo pri vzpostavljanju močnih poslovnih odnosov in trdnih temeljev vašega podjetja.
- Prilagodljivi zakoni o zaposlovanju:
Zakoni o zaposlovanju v Hong Kongu, kateri zajemajo poskusno obdobje, odpovedne roke in obdobja prekinitve, kažejo na opazno pozitivno prilagodljivost na trgu. Standardizirano poskusno obdobje traja od 1 do 6 mesecev (odvisno od dogovora, vrste zaposlitve ali podjetja).
Zakoni za odpovedne roke so prav tako omejeni, običajno določene s skupnim soglasjem v pogodbi o zaposlitvi, pri čemer je minimalni rok 7 dni. - Poudarek na hierarhičnih strukturah:
Kljub združitvi vplivov vzhoda in zahoda v hongkonški kulturi tradicionalne hierarhije, katere temeljijo na položaju in starosti so ukoreninjene v kitajski kulturi. Poslovna etika v Hong Kongu močno poudarja hierarhične strukture. Čeprav so vsi prispevki zaposlenih cenejši ima višje vodstvo (v nekaterih primerih tudi starejši delavci) največje spoštovanje. Vodstvo ima tako poudarek na prejetih pozdravih saj s tem delavci oziroma nižji poklici izkazujejo spoštovanje. - Dress Code
Še ena značilnost poslovne etike v Hong Kongu je tudi standardno oblačenje oziroma dress code. Ta je pogosto konservativna s poudarkom na čistoči in videzu. Subtilno dodajanje modnih dodatkov, kot je na primer ura z znamko je opažena in cenjena. V nekaterih panogah (na primer marketing) so v skupnih delovnih okoljih bolj sproščeni.
Moški naj bi se formalno oblekli v kravato, srajco in hlače s suknjičem ali brez, kot del poslovne etike v Hong Kongu. Ženske običajno nosijo skromna oblačila, kot so obleke, bluze in krila.
Barva je še en pomemben vidik hongkonške formalne kulture. Rdeča je srečna barva, katero pozdravljajo med prazniki in kitajskimi festivali. Bele srajce s črnimi oblekami so priljubljene v delovnem okolju. - Darila
Za razliko od celinske Kitajske, dajanje daril ni običajno v poslovni etiki Hong Konga. V primeru če želite obdariti poslovnega partnerja kot izraz hvaležnosti, morate upoštevati stroške darila, katerega poklanjate. Embalaža naj bo privlačna in jasno naj prikazuje blagovno znamko izdelka oziroma darila, saj to označuje vrednost darila.
Denarna vrednost nedvomno vpliva na to kako obdarovanec oceni vrednost darila, kar za njih odraža vrednost, katero pripisujete poslovnemu odnosu oziroma partnerstvu. Prejemnik bo sprva zavrnil darilo, vendar se pričakuje, da bo darovalec vztrajal pri podarjanju darila, dokler ga prejemnik ne sprejme. - Izmenjava vizitk
Da pokažete spoštovanje izmenjujte poslovne kartice oziroma vizitke že na začetku sestanka. Pozornost in spoštovanje katero izkazujete na vizitki se v poslovni etiki Hong Konga razume kot pokazatelj spoštovanja, katerega boste izkazali soudeležencu sestanka oziroma poslovnega partnerja. Da prejmete vizitko uporabite obe roki ali zgolj desno roko.
Vizitke ne zavrzite takoj, namesto tega jo skrbno preglejte in postavite na mizo pred seboj, dokler se vsi udeleženci sestanka ne usedejo na svoja mesta. Ne spravljajte jih v zadnji žep hlač, saj bi to lahko napačno razumeli – kot sedenje na njihovem obrazu.
Prav tako je ne prepogibajte ali pišite na njej, razen če vam je to posebej naročeno. - Dolgoročni poslovni odnosi
Poslovneži v Hong Kongu se raje poslužujejo dolgoročnih odnosov kot kratkoročnih, zato pogosto želijo izvedeti veliko o svojih poslovnih partnerjev, da bi zgradili zaupanje in zvestobo, potrebno za podporo poslovanja v prihodnosti. Veliko vprašanj se morda zdi irelevantnih glede na trenutno temo vendar bodite potrpežljivi in odgovarjajte v korist poslovnega odnosa.
Predstavitve s strani zanesljive tretje osebe so skoraj vedno potrebne na začetku poslovnega odnosa.
Zanimiv dejavnik v poslovni etiki je, da so zelo spretni v poslovanju, razumejo učinkovitost gospodarstva in jih zanima predvsem ocena poslovnega dogovora. Okraševanje in napihovanje informacij se štejeta za kontra produktivno in bosta zavrnjena. Za poslovneže v Hong Kongu so pomembne dejanske in jedrnate informacije. Pridobili boste njihovo zaupanje in spoštovanje, v kolikor boste iskreni in jasni glede svojih glavnih ciljev.
ZAKLJUČEK:
Čeprav se delovna kultura Hong Konga nagiba bolj k zahodnim kulturam kot tradicionalnim kitajskim vrednotam je še vedno pomembno, da izražate ustrezno etiko. Najbolj pomembno je, da pokažete pripravljenost za učenje in odprtost do lokalne kulture ne glede na to kje se nahajate.